چهار مزیت لباس فرم یکسان

4 مزیت لباس فرم یکسان برای سازمانها یا شرکتها

همانطور که می دانید استفاده از لباس فرم و یکسان بین کارمندان و اعضای یک گروه محدود به شرکت های بزرگ امروزی نیست و از دیرباز در بین قبایل و ارتش ها رواج داشته است. ولی چرا؟ چرا این گروه ها به یک پوشش و لباس فرم یکسان برای افراد خود روی آورده اند. در ادامه چند دلیل اصلی را بررسی می کنیم.

بالابردن وفا داری کارمندان به سازمان
پوشش یکسان برای کارمندان ، حس مشترک تعلق به یک مجموعه را در بین آنها بوجود می آورد. در این زمان کارمندان خود را یکسان و یک جهت برای رسیدن به یک هدف مشترک در سازمان می بینند. این احساس تعلق خاطر به یک تیم و گروه باعث افزایش روحیه همکاری بین کارمندان می گردد.

تاثیر روی مشترکین و مراجعین
نظم و انضباط و هماهنگی پیامی است که توسط افراد یک گروه که یک نوع لباس را پوشیده اند به دیگران مخابره می شود. این افراد از بیرون به صورت یک واحد منسجم ، یکپارچه و یکسان دیده می شوند. نتیجه ی این امر بالا رفتن حس اطمینان مشتریان به مجموعه است زیرا می دانند معمولاً احتمال موفقیت در گروه های منظم تر بیشتر است. به همین دلیل است که در واحد های نظامی به پوشش یکسان اعضا تا این حد اهمیت داده می شود. هرچه لباس فرم از دید مشتریان جذاب تر و دوستداشتنی تر باشد احتمال میزان جذب و خرید آنها بیشتر و بهتر خواهد بود. برعکس این موضوع نیز صادق می باشد : یک لباس فرم نازیبا یا کثیف و یا نامناسب فراری دهنده ی مشتریان است.

تمایز کارمندان از مشتریان
ایجاد معیار تشخیص کارمندان از مشتریان از دیگر مزایای لباس فرم است. در اینجا با کاهش سردرگمی مراجعین به میزان کارایی و بازدهی سازمان افزوده می شود.

تبلیغ
نوشته ، آرم ، رنگ و طرح لباس فرم خود می توانند انتقال دهنده ی پیام تبلیغاتی و طرز تفکر شرکت و سازمان باشد. در اینجا کارمندان به مانند یک تبلیغ کننده متحرک در سازمان عمل خواهند کرد.

نویسنده : مدیریت وب سایت تولید پوشاک ایران

iranclothings.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.